Strona 1 z 1

Schemat podłączenia gaźnika Gurtner LC

PostWysłany: 21 Mar 2010, 22:55
» Mati11
Witam! Zacząłem składać od samej ramy i już napotkałem pierwszy problem. Mianowicie nie wiem dokładnie jak podłączyć gaźnik. Posiadam gaźnik Gurtner wersja silnika LC. Może mi ktoś najlepiej na zdjęciu opisać który wężyk gdzie idzie (włącznie z wężykiem od króćca ssącego którego także nie wiem gdzie wpiać)?? Dziękuje za pomoc :)

PostWysłany: 21 Mar 2010, 23:05
» se6ek
Na zdjęciu:
-czerwona dysza - tam podpinasz przewód idący od dozownika oleju,
-zielona dysza - tu podpinasz przewód idący od zbiornika paliwa; ten z benzyną,
Image

W gaźniku GURTNER innych przewodów nie masz. Podciśnienie idzie od króćca ssącego do kranika podciśnienia pod bakiem. Który przewód od czego w kraniku masz objaśnione w tematach na forum-szukaj.

edit:
Nudzi mi się to masz:
http://www.speedfight.com.pl/modules.ph ... i%B6nienia

PostWysłany: 22 Mar 2010, 01:03
» Kamil1994
Jedyne co możesz pomylić to przewód od króćca z przewodem od benzyny, ale jest prosty test.
Dmuchnij w jeden, jeżeli z drugiego leci benzyna to znaczy, że ten z którego leci jest do gaźnika, jeżeli dmuchniesz i z drugiego nie leci to ten jest do króćca :D

PostWysłany: 22 Mar 2010, 09:43
» se6ek
Po co ma dmuchać przewody skoro dokładnie opisałem i dałem linka do tematu gdzie ma wyróżnione który przewód jest od czego ...

PostWysłany: 22 Mar 2010, 22:29
» Mati11
Więc tak wszystko ładnie zostało opisane za co dziękuje. Jeżeli chodzi o rozróżnienie paliwa i podciśnienia to już ten temat przeglądałem wcześniej i wiem o co chodzi bo znalazłem go gdy szukałem tematu podłączenia gaźnika. Ale mimo tego zdjęcie gaźnika w wątku jest inne niż tego którego ja mam. Wstawiam zdjęcie mojego gaźnika. Wiem napewno że ten na dole jeden dziubek jest od wężyka idącego do dozownika(i do dozownika dochodzi drugi wężyk i wydaje mi się że powinien być od zbiornika oleju). Teraz u góry gaźnika mam 3 wolne wężyki i właśnie nie wiem gdzie je podłączyć.

Image

PostWysłany: 22 Mar 2010, 22:39
» se6ek
LEGENDA:
-zielony - benzyna,
-czerwony - olej,
-niebieski - płyn chłodzący (jeśli na cylindrze masz miejsce na 2 takie przewodziki to podepnij pod gaźnik zgodnie z legendą, a jak nie to je odkręć i już. W niektórych gaźnikach jest chłodzenie, ale nie jest konieczne.),
-żółty - spuszczania paliwa (ten przewód może siedzieć, nie ruszaj go, jak zechcesz spuścić paliwo z gaźnika to odkręcisz śrubkę nad tym przewodem i zleci paliwo z gaźnika),

Aha, tam jest chyba coś między tymi przewodami zaznaczonymi na niebiesko i czerwono - to przewód od przelania gaźnika. Niech on tak sobie siedzi. Nim ścieka paliwo gdy jest go za dużo w gaźniku.

Image

Jak coś to pytaj i zaznacz na focie jak czegoś nie wiesz.

PostWysłany: 22 Mar 2010, 22:51
» Mati11
Dzięki za pomoc!! Powiem tak bardzo mi teraz pomogłeś. Tylko teraz mam pytanie. Zaznaczyłeś na czerwono olej. Tylko że u mnie w to miejsce jest wpięty wężyk który idzie bankowo do dozownika a wężyk od zbiornika oleju idzie także do dozownika a nie do gaźnika. Tak było podłączone jak otrzymałem silnik (ten wężyk idący od gaźnika do dozownika widać że był orginalnie podłączony). Reszta była odłączona bo kupowałem sam silnik z osprzętem. I teraz nie wiem dokładnie które wężyki idą do dozownika. Orientujesz się może??

PostWysłany: 22 Mar 2010, 23:05
» se6ek
Masz dobrze podpięte - przewód zaznaczony na czerwono powinien iść do dozownika, a nie zbiornika oleju. Ja się pomyliłem pisząc widocznie :wink:

PostWysłany: 22 Mar 2010, 23:09
» Mati11
Dzięki wielkie :) Bardzo mi pomogłeś :)